Monday 8 December 2014

VITAMIN C SHAKLEE SELSEMA HILANG

Vitamin c selalu dikaitkan dengan kanak-kanak. Jika ke klinik doctor biasanya akan memberikan anak-anak kecil vitamin bukan.

Vitamin c memang bagus untuk kesihatan kanak-kanak lebih-lebih lagi untuk menguatkan ketahanan badan terhadap penyakit juga dalam penyembuhan demam dan selsema.

Bagaimana pula dengan bayi di bawah satu tahun? Mereka masih belum dibenarkan untuk mengambil apa-apa vitamin selain susu yang sesuai dan susu ibu sahaja. 

Di sini ada bonus untuk ibu yang menyusukan bayi kerana apa yang ibu makan akan mengalir juga dalam susu ibu seterusnya bayi mendapat manfaatnya. Betul susu ibu sudah kaya dengan khasiat, malah bayi yang minum susu ibu juga kuat ketahanan badannya. Tetapi ramai juga bayi yang minum susu ibu yang sering demam dan selsema. Disinilah peranan ibu untuk meningkatkan  kualiti susunya agar bayi mendapat cukup vitamin dan mineral.

Jika bayi diserang selsema dan demam si ibu boleh meningkatkan kuantiti pengambilan vitamin c untuk membantu mempercepatkan penyembuhannya. Tetapi seeloknya ambil vitamin c setiap hari untuk menguatkan lagi ketahanan bayi terhadap persekitaran. Mencegah lebih baik daripada mengubati.

Tetapi harus ingat, pilih vitamin c yang berkualiti seperti vitamib c shaklee. Tiada pewarna dan kandungannya yang tinggi dalam setiap tablet.

Hubungi saya segera.

Mazlen 0139334920

No comments:

Post a Comment