Saturday 7 June 2014

KURANG VITAMIN D ANAK BOLEH TERBANTUT

Sumber Vitamin D yang paling biasa adalah cahaya matahari dan juga telur, tetapi tidak bermakna kita harus berjemur di bawah sinaran matahari untuk mendapatkannya atau mengambil hidangan telur setiap hari. Walaubagaimanapun keperluan vitamin D adalah sangat penting bagi setiap individu terutama ibu-ibu hamil dan juga ibu-ibu yang menyusukan bayi.

Keperluan Vitamin adalah sangat penting dalam penyerapan kalsium. Jika kita mengambil kalsium tanpa vitamin D, kemungkinan kalsium memberi kesan yang tidak baik terhadap tubuh serta melakukan kerja yang sia-sia kerana kalsium tidak dapat diserap secara optimum oleh tubuh.

Kekurangan zat pada ibu juga memberi kesan kepada keperluan zat oleh bayi. Jika ibu tidak mempunyai vitamin D yang cukup maka bayi kita juga begitu. Bayi yang kekurangan vitamin D menyebabkan pertumbuhan tulang mereka akan terganggu. Biasanya bayi atau kanak-kanak yang kekurangan vitamin D mengalami pertumbuhan gigi yang terbantut, tenaga yang rendah, kesulitan dalam duduk dan merangkak dan pembesaran tulang rusuk pada bayi.

Jadi sebagai ibu yang bertanggungjawab memberikan keperluan yang cukup untuk anak-anak, perlu lah memastikan pengambilan zat yang cukup. Tidak semestinya apabila kita memberikan susu ibu, kita sudah pasti zatnya juga lengkap. Kita sendiri juga sedari makanan pada masa kini bukan lah sehebat dan se'natural' seperti zaman dahulu. Jadi kita ada pilihan untuk mengambil suplemen tambahan dalam memastikan kesihatan kita serta anak-anak terpeiharan.

*Bagi pengamal suplemen Shaklee, Ostematrix adalah pilihan terbaik untuk ibu hamil dan ibu yang menyusukan bayi. Ostematrix adalah sumber kalsium yang dilengkapi dengan Vitamin D dan juga magnesium yang mana kedua-duanya membantu penyerapan kalsium secara maksimum.

Untuk mendapatkan produk Shaklee dengan rundingan yang istimewa, sila hubungi saya

nurmazlen 0139334920

1 comment:

  1. Playtech launches first-person VR gaming in Las Vegas
    and an immersive, interactive space, with VR 전라남도 출장안마 games like Star Wars: 의정부 출장샵 The Force Awakens, 제주도 출장마사지 and 의정부 출장샵 a full-body VR headset (a virtual reality 원주 출장안마 headset that

    ReplyDelete