Tuesday 3 June 2014

CARA MENGELAKKAN SERANGAN PENYAKIT JANTUNG

Penyakit atau serangan jantung sangat sinonim dengan masyarakat kita kerana kebanyakan sumber makanan di negara kita berlemak dan enak dinikmati. Serangan jantung berkait rapat dengan kandungan kolestrol dalam salur darah kita. Semakin tinggi kolestrol, semakin cerah peluang kita untuk diserang penyakit jantung.

Walaubagimanapun, makanan yang ada disekeliling kita ada yang mampu mencegah kita daripada terkena serangan sakit jantung. Seperti yang kita tahu, pengambilan diet yang seimbang adalah salah satu langkah dalam mengurangkan risiko serangan jantung.

Antara makanan yang perlu diambil untuk mencegah sakit jantung adalah makanan yang kaya dengan asid lemak omega 3, seperti oat, ikan salmon, avocado dan minyak zaitun. Makanan seperti ini dikatakan dapat merendahkan kolestrol dalam tubuh dan mencegah saluran darah daripada tersumbat. Selain itu, buah beri seperti strawberi, beri biru dan rasberi yang terkenal dengan kandungan antioksida yang tinggi, juga membantu dalam kesihatan salur darah. Mereka yang menggemari bayam sangat bertuah kerana bayam membantu mengekalkan degupan jantung yang normal kerana ia kaya dengan lutein, folat, kalium dan serat. Dan yang terakhir adalah kacang soya. Soya juga dapat mengurangkan kolestrol kerana ia rendah lemak tepu malah sumber protein yang baik untuk kesihatan jantung. Tetapi harus ingat, pilih soya yang organik dan bukan yang telah diproses kerana ianya mengandungi garam tambahan yang boleh menyebabkan kenaikan tekanan darah tinggi.

Jadi makanan juga memainkan peranan dalam mencegah serangan jantung. Kita juga boleh mengambil suplemen yang kaya dengan omega 3 serta yang dapat mengurangkan kolestrol secara semulajadi untuk mengelakkan serangan jantung. Pilih suplemen yang semulajadi dan berkualiti seperti Suplemen Shaklee.



Untuk mendapatkan rangkaian produk Shaklee dengan rundingan yang istimewa, sila hubungi saya;

nurmazlen mohd johar 0139334920
cod temerloh bera triang mentakab
courier entire malaysia

sharing is caring

No comments:

Post a Comment