Monday 6 May 2013

KURUS, LANGSING , SIHAT DAN SELAMAT

Teks : Nurmazlen Mohd Johar

Wow...kurus dah sekarang ni...makan ape... soalan yang akan ditanya bila anda dah nampak slim kan..hehehe

Macam-macam produk kat pasaran sekarang.Dulu pun saya tak tahu yang Shaklee juga ada produk dalam pengurusan berat badan.. Saya yakin dengan Shaklee kerana terbukti selamat dan berasaskan bahan semula jadi..

Program DIET SHAKLEE berasaskan 3B
 BUANG, BAKAR, BINA

1. Buang (HERBLAX / ALFAFA) : buang juga bermaksud Detox, dimana kita membuang toksin dlm badan terlebih dahulu. Ada yang pernah makan produk diet tetapi tak berkesan, ini juga disebabkan oleh kandungan toksin yang terlampau banyak dalam usus yang menyebabkan penyerapan nutrien sukar berlaku.







2. Bakar (LECITHIN/OMEGAGUARD) ; bakar atau fat emulsifier, apabila badan sudah detox atau buang toksin-toksin tersebut, kita memerlukan transport untuk hantar mereka keluar. So lecithin atau omegaguard akan melakukan tugas sebagai medium pengangkutan untuk membuang toksin-toksin tersebut. Selain itu lecitin juga ada kelebihan untuk melarutkan lemak dan lemak tepu dalam darah, dengan kata lain lecithin memjadikan lemak dalam darah terapung dan mengelakkan lemak tersebut lekat pada salur darah.




3. Bina (CINCH/ESP) ; Bina menggunakan protein..nak bina apa??  Pernah tengok tak orang yang berdiet ni badannya menggeleber..so mereka ni kehilangan otot tu yang jadi lembik tu..Otot sangat penting dalam metabolisme pembakaran lemak.Sebab tu kalau tengok details dekat Cinch Shake, antara points yang ditekankan adalah pemeliharaan otot semasa berdiet.


Jangan bahaya kan diri dengan produk yang mebahayakan diri.. Dengan produk Shaklee bukan sahaja boleh slim tetapi boleh mendapat berbagai manfaat lain..nanti saya sambung cerita ye... Selat berdiet..hehe..sempat lagi nak prepare untuk raya akan datang ni..hehee


nurmazlenmohdjohar
id910165
01393348
https://www.facebook.com/leynn.mazleynn

No comments:

Post a Comment