Thursday 13 June 2013

MEALSHAKE ; KEBAIKAN DAN KELEBIHANNYA

Teks : Nurmazlen Mohd Johar

Berikhtiar mendapatkan seasuatu adalah satu perkara yang sangat baik. Apabila kita berikhtiar bermaksud kita berusaha mendapatkan sesuatu yang kta ingini kan. Salah satu perkara yang saya sangat  inginkan adalah keluarga yang sihat, bahagia dan harmoni.

Mealsahake adalah salah satu suplemen yang membantu menyokong kesihatan keluarga kita. In Shaa Allah... Mealshake banyak disyorkan dalam beberapa set kesihatan Shaklee seperti Set berpuasa, set weight gain dan set kesihatan anak-anak..

Apa kelebihan Mealshake yang membuatkannya sering menjadi pilihan keluarga pada masa kini??

1. NUTRISI YANG LENGKAP - mealshake menyediakan 24 jenis vitamin A-Z, mineral dan 'TRACE MINERAL'. Kekurangan ''TRACE MINERAL' akan menyebabkan penyerapan vitamin-vitmin lain terjejas serta menyebabkan ezim-enzim dalam tubuh menjadi tidak aktif. Juga mengandungi soy lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.

2. MEMBEKALKAN NUTRIEN KEPADA SEL - mealshake kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa ) yang membantu dalam pembentukan kulit, kuku, rambut, organ, darah serta sel-sel imunisasi dan sebagainya.

3. TUMBESARAN YANG SIHAT - Mengandungi asid folik, biotin, kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses tumbesaran.

4. ANTIOKSIDA - Mengandungi vitamin A, C, E, Zink dan selenium iaitu komponen-komponen antioksida sebagai agen antipenuaan

5. PEMULIHAN KULIT - Mealshake juga lengkap dengan vitamin B-complex, iron dan copper sebagai keperluan penting untuk membentuk sel darah merah yang sihat, seterusnya dapat mencerahkan kulit.

6. DETOX - Diperkaya dengan serat yang membantu dalam proses pembuangan serta untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.

Antara kebaikan Mealshake ;

- mempunyai rasa vanila yang lazat serta bau yang sangat wangi.

- sesuai untuk semua peringkat umur bermula dari kanak-kanak berumur 1 tahun

- sesuai untuk sahur dan breakfast yang ringkas dan berkhasiat

- renda lemak, malah disertakan dengan 19 vitamin utama, protein, fiber, mineral dan kalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.

- Memberi tenaga dan menguatkan sistem imunisai kanak-kanak

- memberikan kecergasan serta meningkatkan tahap kesihatan

- membantu dalam masalah eczema kana-kanak mahupun orang dewasa

- membantu meningkatkan selera kanak-kanak

- menangani masalah sembelit kanak-kanak

- sesuai untuk anak-anak yang mempunyai masalah obesiti

- suplemen / makanan tambahan yang terbaik untuk kanak-kanak atau mereka yang tidak mampu untuk menelan pil


Untuk maklumat lanjut serta rundingan istimewa dan percuma, sila hubungi saya;

mazlen johar | id910165 | 0139334920
facebook nurmazlen mohd johar


No comments:

Post a Comment