Tuesday 2 July 2013

Shaklee : Bayi Sihat dari dalam kandungan

Teks : Nurmazlen Mohd Johar

Ibu mengandung memerlukan nutrien yang cukup untuk kesihatan ibu dan bayi yang optimum. Jika ibu tidak mempunyai nutrien yang cukup, bayi yang dikandung juga akan kekurangan nutrien dan mengundang masalah kepada kesihatan bayi itu nanti.

Ibu mengandung memang sinonim dengan ketidakseleraan terhadap makanan..oleh sebab itu kandungan nutrien si ibu tidak dapat menampung keperluan untuk tumbesaran bayi yang sihat..

Maka dinasihatkan ibu makan makanan yang berkhasiat dan mengambil suplemen yang dapat membantu tubuh ibu dan bayi sentiasa sihat, tapi harus dipastikan suplemen yang diambil adalah dari sumber semulajadi yang tidak mendatangkan kesan sampingan yang memudaratkan ibu dan bayi.

Set ibu mengandung Shaklee

sihat, hb low, bertenaga, bayi sihat
vitamin ibu mengandung


Sebagai panduan untuk ibu hamil (panduam am)

Ibu mengandung memerlukan multivitamin yang dilengkapi dengan zat besi dan 200mg asid folik. Ini kerana untuk mengelakkan ibu mengalami anemia, pening atau mudah pitam. Malah VITALEA membantu untuk mengekalkan bacaan HB yang cantik..Kebiasannya bacaan HB akan menurun apabila usia kandungan semakin meningkat., dan keadaan tersebut merbahaya bagi ibu dan bayi ketika proses bersalin nanti. *VITALEA 1-2 bj sehari*

Selalu kita disarankan mengambil asid folik semasa hamil kan, tapi kenapa? Asid folik penting untuk membantu pertumbuhan tulang yang sempurna iaitu mengelakkan kecacatan pada janin, juga mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi terutamanya 'spina bifida'. Keperluan asid folik untuk ibu hamil ialah sekurang-kurangnya 400mg sehari. Tetapi kenapa disarankan mengambil b-complex? B complex Shaklee mengandungi asid folik dan sumber B yang sangat mahal iaitu BIOTIN.
*B Complex 1-2bj sehari*

Pengambilan Vitamin C juga sangat digalakkan untuk ibu hamil kerana Vitamin C melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen untuk menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Ia juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Vitamin C juga dapat membantu menguatkan sistem pertahanan tubuh badan. Ibu hamil digalakkan mengambil Vitamin C dengan sumber zat besi kerana ia membantu penyerapan zat besi yang optimum dalam tubuh kita.
*Vitamin C 1bj sehari*

Ostematrix adalah sumber kalsium paling mudah diambil oleh ibu hamil. Ibu hamil memerlukan kalsium lebih kurang 1000mg ke 1300mg sehari. Apa yang bestnya kalsium dari Shaklee ni? Ostematrik adalah sumber kalsium yang dilengkapi dengan Vitamin D dan Magnesium. Gabungan ini sangat membantu penyerapan kalsium secara optimum dalam tubuh badan manusia. Ibu hamil perlu mengambil kalsium yang cukup untuk rangsangan saraf dan mengelakkan kekejangan otot ketika hamil. Malah kalsium juga penting untuk denyutan jantung dan tekanan darah yang stabil. Jika kalsium dalam tubuh tidak mencukupi, bayi dalam kandungan akan menyerap kalsium dari si ibu yang mana akan menyebabkan ibu mengalami kehilangan gigi atau mengalami osteoporosis di kemudian hari.
*OSTEMATRIX 4bj sehari*

Bermula Trimester kedua kehamilan, ibu disarankan mengambil Omegaguard. Omegaguard adalah sumber DHA dan EPA yang sangat bagus untuk pembentukan otak dan mata bayi dari peringkat awal. Omegaguard juga dapat membantu mengawal kolestrol dalam badan ibu hamil.
*OMEGAGUARD 1bj sehari*

Protein juga sangat mustahak dalam membaiki dan memperbaharui sel-sel, tisu dan hormon dalam tubuh. Pembentukan kuku, rambut dan kulit yang sihat memerlukan sumer protein yang berkualiti. Protein yang berkualiti ini membantu kesihatan tubuh secara menyeluruh kerana sel-sel tubuh yang sihat dapat menyerap nutrien secara optimum. Untuk Ibu hamil, protein yang berkualiti ini membantu memberi tenaga terutama ketika mengalami alahan yang teruk. Kandungan ESP yang disertakan dengan asid amino dapat membantu pembentukan otot dan organ-organ bayi.
*ESP satu sudu besar sehari*

Cadangan suplemen ini adalah untuk memastikan kesihatan ibu dan bayi yang berada ditahap yang optimum.

Untuk maklumat lanjut dan rundingan secara percuma;
mazlen johar | 0139334920
facebook nurmazlen

No comments:

Post a Comment