Thursday 18 April 2013

MULTIVITAMIN A.K.A VITALEA SHAKLEE

Teks : Nurmazlen Mohd Johar

Jom tengok apa yang istimewanya multivitamin from shaklee ni....

Kenapa kita panggil dia multivitamin??.....vitalea shaklee mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstraks daripada buah-buahan dan sayur-sayuran, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA.

Apa yang istimewanya???.....haaa....
vitalea ni disaluti dengan serbuk nutrisi(spirulina) dan tablet multivitamin yang paling pantas di Dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia....So mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil..

**Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan jatuh sakit sebanyak 65%***



Apa manfaatnya makan vitalea ni????

1. Penambahan tenaga segera-pemberi tenaga, kecerdasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu   sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian

2. Pelengkap nutrisi-kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang         terutama bagi mereka yang vegetarian dan anemia.

3. Keupayaan sistem produktif-penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar

4. Metabolisma-sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.

5. Elemen penting pada sel tubuh-menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon, serta menjaga kesihatan tiroid.

6. Melindungi organ-melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

Berusahalah menjaga kesihatan untuk kehidupan yang lebih bermakna....mencegah lebih baik daripada mengubati ;)




No comments:

Post a Comment