Tuesday 14 May 2013

Bertenaga dengan SHAKLEE

Teks : Nurmazlen Mohd Johar

Hi...hari ni sangat padat dengan aktiviti..walaupun saya bukanlah perdana menteri...semalam dah ambik cuti sebab dhiya demam..so hari ni kene proaktif dan produktif la kan...saya hanya seorang guru je...hehe..

Bermula pagi tadi...alamak Dhiaya demam lagi, patutla tak lena tidur...semalam dah ok, hmm rupa-rupanya gigi geraham bawah pulak yang nak tumbuh..so nak tak nak kena hantar juga ke rumah Umi Ros degan pesanan jika Dhiya tak ok inform saya cepat.. Huhu..Alhamdulillah 3 kali saya tanya pada waktu yang berbeza Umi cakap Dhiya ok...Dhiya tahu kot mama kena pergi kerja cari rezeki...keadaan macam ni la yang menyebabkan impian saya nak bekerja dari rumah sangat  kuat..so doakan saya berjaya ye..amiiin...In Shaa Allah..

Aktiviti disekolah bermula ambil kedatangan kelas 1C n terus g breakfast..lepas tu telan omega 1, alfafa 3 dan b complex 1...ni mmg rutin...n terus dengan latihan action song..pulun habis sebab pertandingan minggu depan tapi action masih kongkang...huhuhu..ade meeting pulak dah hari ni, untuk hari guru..hari guru pun guru sendiri yang yang kena aturkan...itulah guru..huhu mcm sentimental pulak...meeting pun berakhir kul 3 lebih..

Balik rumah, solat, rehat sekejap n teruskan dengan latihan..so before pergi latihan action song harus minum cinch shake untuk terus bertenaga..ehehe..

Kenapa saya ambil omega ni ?..
Omega ni membantu meningkatkan aliran darah dalam badan ke otot semasa bersenam dan membantu merangsang enzim yang membawa lemak yang tersimpan dan kemudian menukarkannya menjadi tenaga lalu seterusnya menurunkan berat badan secara tidak langsung...'saya tak pergi bersenam cuma advantage saya sebagai guru adalah banyak berjalan..hehe'

Saya juga ambil alfafa..why???
Antara manfaat alfafa ialah merawah gangguan pencernaan, menghapuskan kolestrol jahat, mencegah edema, mengurangkan paras gula dan mengurangkan risiko sakit jantung..

Saya mengamalkan b complex untuk mengatasi stress n sakit kepala..almaklumla saya kan cikgu..hehe..

Apa gunanya cinch ni pula?? Sebenarnya saya sedang mengikutu program diet shaklee..so protein yang rendah kalori ni membantu dalam pembinaan otot dan metabolisma badan...

Ahamdulillah...

Nurmazlen mohd johar
Id910165
0139334920


No comments:

Post a Comment