Friday 31 May 2013

SET VITAMIN PENYUSUAN SHAKLEE

Teks : Nurmazlen Mohd Johar

Pada masa kini, kebanyakan ibu-ibu semunya bekerja kan..yang berkerja dari rumah pun dah ramai..Saya kagum dengan semua ibu-ibu yang hebat yang dapat menyusukan bayi walaupun sibuk bekerja contohnya seperti pramugari, serta para ibu yang sanggup berusaha bekerja dari rumah sahaja sedangkan memiliki lebih daripada segulung ijazah...I am PROUD of you...

Kepada kita yang masih belum mencapai tahap yang mampu berhenti kerja dan menguruskan anak-anak dirumah dan dapat menyusukan bayi sepenuhnya dirumah, kita juga mampu untuk menyusukan bayi sepenuhnya dengan susu ibu kan.. 

Sebemarnya, berkata lebih mudah daripada melaksanakan kan..macam-macam masalah,kadang-kadang tempat kerja tidak mengizinkan untuk memerah susu, susu merudum tiba-tiba, tidak mampu memiliki pam susu yang bagus dan macam-macam lagi.

Walaubagaimanapun, Shaklee ada produk yang dapat membantu ibu-ibu yang mempunyai masalah penghasilan susu kurang dan kurang berkualiti..hehehe

set penyusuan shaklee


Fungsi-fungsi suplemen dalam set peyusuan SHAKLEE

VITALEA (multivitamin)-Multivitamin SHAKLEE ni disertakan sekalidengan zat besi tau..Kandungan zat besi dalam susu ibu akan berkurangan selepas 6 bulan pertama dalam proses penyusuan. Jadi ibu sangat disyorkan mengambil ikan bilis untuk 'top up' kan kehilangan zat besi tersebut.Kepentingan zat besi adalah untuk perkembangan tumbesaran bayi yang sihat..

B COMPLEX-fungsi b complex adalah sebagai pembantu dalam mematbolismakan kabohidrat, lemak dan protein. Juga berfungsi sebagai antistress (penenang) serta menstabilkan emosi supaya sentiasa tenag dan bermood baik..hehe..(tahukah anda jika kita stress, penghasilan susu akan terganggu)

VITAMIN C-Vitamin C adalah antihistamine semulajadi yang meningkatkan antibodi dalam susu ibu. Jika bayi demam, ibu digalakkan meningkatkan pengambilan vitamin C.. Vitamin C juga dapat membantu memudahkan penyembuhan puting akibat luka dan melecet.Selain itu, kulit juga akan menjadi lebih cantik kerana vitamin C membantu pembentukan kolagen.

ALFAFA-Alfafa adalah suplemen yang mempunyai 1001 khasiat..dan salah satu khasiat dan kelebihnnya adalah sebagai milkbooster. Alfafa membatu memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim. Juga membantu dalam sistem perkumuhan(lawas) dan membuang angin dalam badan yang dapat mengurangkan risiko bayi kembung.

OSTEMATRIX-Gabungan Kalsium Karbonat, Kalsium Sitrat dan Kalsium Sitrat Malet serta Magnesium dan Vitamin D juga membantu dalam penghasilan/memperbanyakkan susu ibu. Ada sesetengah ibu yang mengalami kekurangan susu ketika period, ini adalah disebabkan oleh kekurangan kalsium semasa proses pengeluaran darah kotor.

ESP-ESP adalah adalah protein soya yang sangant berkualiti. Komposisi utama susu ibu adalah protein, kemudian barulah diikuti dengan kalsium, vitamin,mineral dan lain-lain. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kepada kesihatan yang optimum dimana protein sangat diperlukan untuk menghasilkan hormon, enzim, antibodi dan neurotransmitter. ESP membekalkan 14g non-GMO protin soya yang berkualiti tinggi yang mengandungi asid amino termasuk asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan. ESP dapat membekalkan tenaga berterusan yanag dapat bertahan beberapa jam selepas diminum dan sangat dicadangkan kepada ibu-ibu yang mempunyai masalah dalam penyusuan.

Penyusuan susu ibu ni terlalu banyak manfaatnya..kelebihan susu ibu boleh baca kat sini kelebihan susu ibu

Untuk maklumat lanjut harga serta pakej mengikut budjet anda boleh hubungi saya ye..

mazlenjohar
id910165
0139334920

No comments:

Post a Comment