Wednesday 5 June 2013

SUPLEMEN UNTUK SENDI YANG SIHAT

Teks : Nurmazlen Mohd Johar

Sakit sendi tidak mengira tua dan muda, ada yang sakit lutut, sakit bahu, sakit pinggang dan macam-macam lagi. Ayah saya adalah salah seorang yang mengalami sakit sendi di bahagian bahu..

Kalu dulu semasa masih bekerja, bolehlah mendapat rawatan free di hospital swasta untuk masukkan bendalir di bahagian tersebut. Tetapi sekarang dah pencen, siapa nak bagi duit nak buat rawatan kat hospital tersebut..hmm saya masih belum mampu nak menaja ibu bapa saya ;( .

Hmm tetapi saya cuba nak tolong juga nak ringankan kesakitan yang dialaminya, so saya berikan sebotol Advance Joint Health Tablet (AJHT) from SHAKLEE.. dan ALhamdulillah ada perubahan yang positif...




Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendisendi. 

Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.

KELEBIHAN DAN FUNGSI ADVANCE JOINT HEALTH TABLET

EKSTRAK BOSWELLA

Ekstrak Boswella menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan, jadi ektraks boswella iaitu sejenis gam resin yang mengandungi asid boswella AKBA yang pekat dapat menyokong keselesaaan sendi-sendi kita.

Asid boswella juga berfungsi sebagai anti radang semulajadi dan dapat mengatasi radang sendi lutut, bahu dan sebagainya.

EKSTRAK JAGUNG

Ekstrak jagung membekalkan sumber glukosamina yang berfungsi meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan dalamjangka masa panjang. Glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh akan semakin berkurang seiring dengan pertambahan usia kita. Jadi AJHT membantu meningkatkan glukosamina dalam tubuh kita yang semakin berkurang tu..hehe

Ekstrak jagung juga menggalakkan kelenturan pergerakan bebas yang menjadikan sendi lebih fleksibel.

ZINK, TEMBAGA, MANGAN dan VITAMIN C

Keempat nutrien diatas adalah nutrien penting dalam membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung yang memberikan kekuatan struktur terhadap sendi.

100% nilai harian vitamin C dalam AJHT disediakan sebagai nutrien penting untuk sintesis kolagen yang mana kolagen adalah komponen penting dalam pembentukan tulang rawan dan tisu-tisu penghubung yang lain dalam tubuh.

Manakala 10% nilai harian mineral surih Zink, Tembaga dan Mangan yang terdapat dalam setiap kapsul AJHT membantu enzim-emzim membina kolagen dan glukosamina dalam tubuh. 

Jadi mineral-mineral dan vitamin c ini memelihara tisu penyambung yang sihat untuk sendi-sendi yang kuat dan sihat.

KEISTIMEWAAN AJHT

-100% bebas kodrotoin bagi penyerapan ektrak jagung yang lebih baik (Sulfat Kodrotoin boleh mengganggu penyerapan khasiat ekstrak jagung dan glukosamina)

- 100% berasaskan sayur-sayuran

- Bebas gluten

Untuk maklumat harga dan pembelian secara ekslusif...

mazlen johar | 0139334920 | id910165
facebook leynn mazleynn
  


No comments:

Post a Comment