Saturday 8 June 2013

VITAMIN UNTUK LELAKI

Teks : Nurmazlen Mohd Johar

Mencari vitamin untuk suami, tunang, adik lelaki atau ayah..hmm lelaki, jarang dengar lelaki makan vitamin kan..walaubagaimanapun tidak kira kita lelaki atau perempuan, kita semua perlukan makanan tambahan untuk keperluam harian kan..

Untuk lelaki yang anda sayangi, apa kata hadiahkan kepada mereka set suplemen untuk kesihatan mereka kan..kalau takde orang nak hadiahkan, beli je sendiri sebagai hadiah kepada diri sendiri..tak salah pun kan..hehehe

Walaupun kita nampak sihat tetapi tidak semestinya badan kita sihat kan..tahukah anda terlalu banyak radikal bebas disekeliling kita yang merosakkan sel-sel sihat dalam badan kita terutamanya ;

- apabila kita menghadapi stress
- merokok atau menghidu asap rokok
- terdedah dengan pencemaran udara
- banyak melakukan aktiviti fizikal seperti berbadikal dan berjoging
- dan lain-lain lagi

Apabila radikal bebas semakin banyak dalam tubuh, antioksida yang dihasilkan oleh tubuh secara semulajadi tidak lagi dapat menampung keperluan tubuh badan kita.

Kesan daripada radikal bebas akibat kurangnya antioksidan dalam tubuh

- Penuaan sebelum usia
- Imuniti badan lemah
- Risiko mendapat kanser
- Masalah otot dan lain-lain lagi

So suplemen seperti dibawah disyorkan untuk meningkatkan imuniti badan serta membantu menambah antioksidan untuk melawan radikal bebas yang menyerang tubuh badan.

VITALEA, VITAMIN C, VITAMIN E dan B COMPLEX..  Jika bermasalah untuk menelan pil, Shaklee ada VIVIX iaitu syrup yang sangat hebat..

vitamin untuk lelaki hebat


vivix shaklee


Untuk maklumat dan rundingan secara percuma dan eksklusif, jangan malu dan segan untuk hubungi saya ;)

mazlen johar | 0139334920
facebook leynn mazleynn

No comments:

Post a Comment