Monday 30 September 2013

TANGGUNGJAWAB IBU BAPA TERHADAP ANAK-ANAK

TEKS : NURMAZLEN MOHD JOHAR

Seperti yang kita semua ketahui, sebagai ibu bapa kita dipertanggungjawabkan dengan pelbagai keperluan untuk anak-anak. Antaranya adalah seperti makanan, minuman, tempat tinggal, ilmu pengetahuan dan lain-lain lagi.

Adakah memberi kesihatan yang baik untuk anak-anak juga tanggungjawab ibu bapa? Sudah semestinya bukan. Sanggupkah kita melihat anak-anak sakit dan tidak boleh bermain? Benar, jika anak-anak sakit kita bawakan mereka ke klinik atau hospital, tetapi lebih baik jika anak-anak kita jarang sakit dan membesar dengan sihat. 

gambar hiasan

Sakit akan datang bila-bila sahaja dan tidak dapat dijangka, semuanya Allah yang tentukan. Tetapi tidak salah kita sebagai ibu bapa berusaha untuk menjaga dan memberikan kesihatan untuk anak-anak kan. Bukan kah mencegah lebih baik daripada mengubati? 

Seperti sedia maklum, kanan-kanak memang tidak menggemari sayur-sayuran dan buah-buahan. Malah sangat menggemari makanan ringan yang tidak mengandungi khasiat. Disebabkan itu kanak-kanak mudah dijangkiti penyakit, kerana sistem pertahanan badan mereka tidak kuat. Maka kita sebagai ibu bapa cubalah mencari alternatif lain untuk menguatkan tubuh badan mereka. Melabur sedikit wang untuk melihat anak-anak membesar dengan sihat.

Pelbagai makanan tambahan yang boleh ditemui dipasaran pada masa kita, pilih dan berikan kepada anak-anak kita. Tapi ingat, pilih yang betul-betul berkualiti.

Untuk makanan tambahan yang selamat untuk anak-anak, KLIK DISINI

mazlen 0139334920

mamadhiya
sihat adalah kaya

No comments:

Post a Comment