Tuesday 3 December 2013

KENAIKAN HARGA BARANG MEMBEBANKAN ?

TEKS : NURMAZLEN MOHD JOHAR

Saya adalah salah seorang rakyat Malaysia yang tidak dapat lari dari kenaikan harga barang yang semakin meningkat di negara kita. Sebagai pengguna, kenaikan harga barang pada masa kini sangat membebankan golongan sederhana dan bawahan. Bagaimana lagi kita harus berjimat untuk menampung kos sara hidup pada masa kini.

Jika kita lihat, atau tanpa kita sedari perniagaan online tumbuh bagai cendawan selepas hujan. Sebut sahaja barang apa yang mahu dibeli, semuanya ada di alam maya ini.

Apa kaitannya kenaikan harga barang dan perniagaan online ?

Kita sebagai rakyat biasa yang terbeban dengan kenaikan harga barang perlu melakukan sesuatu untuk menampung kos sara hidup pada masa kini. Dan salah satunya adalah dengan perniagaan online. Daripada hanya melayari internet untuk meng'update' status di dinding facebook, apakata kita cuba pula menjana wang daripada alam maya.

Pilih produk yang disukai dan mempunyai permintaan yang tinggi, dan cuba untuk berniaga pula. Bukankah 9/10 daripada punca rezeki adalah daripada bidang perniagaan. Bermula dengan berkongsi di facebook dan seterusnya ke laman blog. SUSAH? Jika kita kata susah memang akan jadi susah. Kalau kita tak cuba kita tak tau kan.

Jika berminat untuk menjana pendapatan bersama saya boleh KLIK DI SINI

Dare to Change

mazlen 0139334920

No comments:

Post a Comment